DUNIA BARU

DUNIA BARU

Ahad, 12 Oktober 2014


Saya sangat-sangat bersetuju dengan apa yang tertulis didalam Mingguan Malaysia 12.10.2014.suami saya yang dah berkerja 25 tahunpun tak mampu nak membeli rumah yang berharga RM 100,000,RM200,000 keatas Atau bawah RM 300,000 ni kan pulak bawah RM 500,000 yg pasti harga rumah  akan semakin meningkat dengan apa yang diumumkan menerusi Skim Perumahan Belia dalam  Bajet 2015.Walaupun saya suri rumah sepenuh masa masalah rumah ni memang saya dok fikir2kan sebab saya mempunyai ramai anak. Nak beli rumah  jika harga diluar kemampuan macam mana nak beli.Ingat nak beli rumah dulu baru lah nak fikir pasal kahwin sebab kalau dok bayar sewa rumah je dah RM 500 sebulan itu sewa yang paling rendah macam mana nak bayar yang lain2,termasuklah bayaran untuk membeli rumah jika harga rumah tu melebihi RM 300,000 atau bawah RM 500,000 agak2nya berapa sebulan yang kena bayar tu ....fikir2 lah masalah golongan yang kurang berkemampuan ni bukan senang nak dapat rumah yang murah ni kan pulak yang harga dibawah RM500,000 jangan dok fikir semua orang bergaji besar je.Ramai juga Suami isteri yang berkerja, pendapatan tak sampaipun RM5000.Rumah itu satu keperluan bagi pasangan yang dah berkahwin nak menyewa harga sewa makin naik juga, yang terbaik jika duit sewa dibayar untuk rumah sendiri lagi berbaloi.Nak dapat rumah kos rendahpun bukannya mudah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan